441814
سه شنبه  24  مهر  1397

خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی - آنا

يكشنبه , 01 اسفند 1395 ساعت 17:31

دانشمند ایرانی برنده جایزه بین المللی فیزیک شد

محسن رحمانی دانشمند جوان ایرانی برنده جایزه سالانه اتحادیه بین المللی فیزیک محض و کاربردی شد.

به گزارش رسانه‌های دیگر آنا از مهر، این اتحادیه که در سال ۱۹۲۲ در بروکسل تاسیس شده است، سالانه جوایزی را به دانشمندان جوان دربخش‌های فیزیک کاربردی و بنیادین اهدا می‌کند.

جایزه ۲۰۱۷ بنیاد در بخش فیزیک لیزر و فتونیک (بخش بنیادین) به دکتر محسن رحمانی دانشمند ایرانی تعلق گرفت. رحمانی به دلیل تحقیقات خود در حوزه تعاملات نور- ماده در مقیاس نانو به خصوص نانوفتونیک غیر خطی از طریق نانوساختارهای فلزی، دی الکتریک ونیمه رسانا موفق به دریافت این جایزه شده است.

این دانشمند جوان به تازگی با جایزه شورای تحقیقات استرالیابه دانشگاه ملی استرالیا در کانبرا رفته است. پیش از این او مدرک دکترای خود را از دانشگاه سنگاپور دریافت کرده و در آزمایشگاه Blackett امپریال کالج لندن مشغول به کار بود.

برچسب‌ها

بیشتر بخوانید

نظرات

اقتصاد کشور با پیشرفت علم زیست‌فناوری زیر و رو می‌شود/ رتبه اول ایران در منطقه

سکوت چندساله درباره پرتاب ماهواره‌های ایرانی شکست

دکتر طهرانچی از مرکز تحقیقات و رشد دانشگاه آزاد کاشان بازدید کرد

بزرگترین مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان، یافتن شریک و انتقال پول است

خوب یا بد محصولات تراریخته/ می‌خواهیم قهرمانان حوزه زیست‌فناوری را برای کمک به اقتصاد کشور تربیت کنیم

صادرات محصولات نانو به 49 کشور جهان

دانشجویان علوم پزشکی خارج از کشور نگران جایابی نباشند

تقدیر از 8 شرکت دانش‌بنیان برتر

دومین نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود

دانشجویان ایده‌پرداز وارد حوزه کسب‌وکار می‌شوند

همکاری و هم‌افزایی کشورهای اسلامی در نشست استپ

برنامه‌ای برای مدیریت مالی

دانشجویان ایده‌پرداز وارد حوزه کسب‌وکار می‌شوند

دومین نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود

تلاش محققان برای افزایش ماندگاری روغن خوراکی با آنتی‌اکسیدان طبیعی

خوب یا بد محصولات تراریخته/ می‌خواهیم قهرمانان حوزه زیست‌فناوری را برای کمک به اقتصاد کشور تربیت کنیم

اقتصاد کشور با پیشرفت علم زیست‌فناوری زیر و رو می‌شود/ رتبه اول ایران در منطقه

سکوت چندساله درباره پرتاب ماهواره‌های ایرانی شکست

اسنپ‌چت از چشم مخاطبان افتاد

تأثیر قوه تخیل بر یادگیری

گفتگوی ویـژه

گـزارش

دیدگاه

پیشخوان روزنامه