دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دستگاه‌ سکوهای حفاری دریایی بالارونده نصب و ارزیابی می‌شوند

دستگاه‌ سکوهای حفاری دریایی بالارونده نصب و ارزیابی می‌شوند
تفاهم‌نامه چندجانبه جهاد دانشگاهی علم و صنعت برای ارزیابی و نصب دستگاه سکو‌های حفاری دریایی بالارونده منعقد شد.
کد خبر : 912171

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه همکاری و هم افزایی در راستای ایجاد، توسعه دانش فنی ساخت، ارزیابی و نصب ۵ دستگاه سکوهای حفاری دریایی بالارونده (جک آپ) به ارزش یک میلیارد دلار، با حضور وزیر صمت و بین شورای عالی صنایع دریایی کشور، شرکت مدیریت طرح های صنعتی ایران(IPMI)، سازمان جهاد دانشگاهی علم و صنعت و یک شرکت خصوصی به ارزش یک میلیارد دلار، منعقد شد.

در راستای تحقق سیاست‌های توسعه دریامحور ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و نیز بهره ­مندی و فعال سازی توان ساخت داخل و ارتقای اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه صنایع فراساحل با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در نخستین رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریا محور ایران، تفاهم‌نامه همکاری و هم افزایی در راستای ایجاد، توسعه دانش فنی ساخت، ارزیابی و نصب ۵ دستگاه سکوهای حفاری دریایی بالارونده (جک آپ)  منعقد شد.

این قرارداد در راستای خواسته‌های مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید دانش‌بنیان در کشور است.جهاد دانشگاهی سابقه ارزشمند دربومی سازی تجهیزات صنعت نفت از جمله ساخت سه دستگاه دکل حفاری خشکی را در کشور دارد.

سکوهای حفاری دریایی(جک آپ) ارزبری بالایی دارند که با بومی سازی سکوهای حفاری می توان از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد. انجام این طرح موجب کارآفرینی و اشتغال زایی و نهایتاً  ازدیاد برداشت از ذخایر نفتی در دریا خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته