دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طرح‌های هوشمندسازی در صنعت نفت اجرا می‌شود

طرح‌های هوشمندسازی در صنعت نفت اجرا می‌شود
دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای در توسعه سرمایه‌گذاری در طرح‌های حوزه‌های نفت، گاز، انرژی، حمل و نقل و فناوری‌های مالی تفاهم نامه همکاری منعقد کرد. 
کد خبر : 911987

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه ای بین علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، موسسه تحقیق و توسعه دانشمند و یک شرکت فعال در عرصه انرژی در راستای اجرای طرح های حوزه نفت منعقد شد.

همکاری در برگزاری رویداد‌های فناورانه، نشست‌های تخصصی، سمینارها، همایش‌های علمی، دوره‌های تخصصی مرتبط با موضوع هدف طرفین، همکاری و تعامل طرفین در توسعه سرمایه‌گذاری در طرح‌های حوزه‌های نفت، گاز، انرژی، حمل و نقل، فناوری‌های مالی و سایر حوزه‌های راهبردی و همکاری در تامین مربیان و داوران تخصصی برای هدایت و ارزیابی طرح‌های سینا وی سی از زمینه‌های همکاری طرفین در این تفاهم نامه است. 

همکاری در استفاده از ظرفیت‌های تجاری طرفین، ترویج و نشر محتوای تخصصی زیست بوم نوآوری با تمرکز بر حوزه‌های مرتبط با ماموریت طرفین از طریق بستر‌های موجود، انتقال تجربیات و راهکار‌های خلاقانه در حوزه نظام مسائل بنیاد مستضعفان و فعال سازی و به کارگیری ظرفیت‌های حوزه آموزشی و توانمندسازی مرتبط با موضوع فعالیت طرفین از دیگر زمینه‌های همکاری طرفین به شمار می‌رود.

همچنین در این تفاهم نامه طرفین متعهد شدند تا در زمینه‌هایی، چون همکاری در زمینه‌های بسترسازی ورود آحاد مردم به حوزه نوآوری و فناوری بالاخص آگاه سازی افراد کم برخوردار از ظرفیت‌های نوآور و فناور ظرفین، شناسایی شبکه متخصصین و فعالان اکوسیستم نوآوری به منظور توسعه کسب و کار و توسعه بازار‌های صادراتی کالا و خدمات دانش بنیان در صنایع مرتبط با اهداف طرفین اقدام کنند.

تشکیل کارگروه‌های تخصصی مشترک به منظور رفع موانع سرمایه‌گذاری خطرپذیر، توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری کشور، رفع نیاز‌های فناورانه صنایع بنیاد مستضعفان از دیگر تعهدات طرفین در این تفاهم نامه است.

همکاری در زمینه موضوعات مرتبط با هوشمندسازی در صنعت نفت در این تفاهم نامه شامل تعریف پروژه در زمینه هوشمندسازی سکو‌های نفتی با تکیه بر مسائل مرتبط با HSE، تشخیص نقص و خرابی خطوط لوله به کمک هوش مصنوعی، کاهش هزینه‌های نگهداری به وسیله هوش مصنوعی با کمک اینترنت اشیا، تصمیم گیری مبتنی بر تجزیه و تحلیل به وسیله هوش مصنوعی، مدیریت هوشمند دارایی با استفاده از دوقلوی دیجیتال مدیریت لجستیک و حمل و نقل با هوش مصنوعی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته