دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1403 - 11:18
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

اسلامی: سفر گروسی تثبیت کرد ایران ظرفیت گسترده‌ای برای ارائه به جهان دارد

اسلامی: سفر گروسی تثبیت کرد ایران ظرفیت گسترده‌ای برای ارائه به جهان دارد
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در جریان سفر گروسی تثبیت شد که ایران یک ظرفیت گسترده در بخش‌های مختلف به ویژه هسته‌ای برای ارائه به جهان دارد.
کد خبر : 911505

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد سفر اخیر گروسی به ایران اظهار کرد: در جریان سفر گروسی تثبیت شد که ایران یک ظرفیت گسترده در بخش‌های مختلف به ویژه هسته‌ای برای ارائه به جهان دارد.

وی با بیان اینکه ۲۲ کشور در کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته‌ای شرکت کردند، ادامه داد: حدود ۶۰۰ مقاله به این کنفرانس ارائه شده بود که ۴۲۰ مقاله پذیرفته شده بود که ارائه شدند و حدود ۱۰۰ سخنرانی در کارگروه‌های مختلف داشتیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: برای اولین بار توانستیم به صورت حرفه‌ای صدای جمهوری اسلامی و صدا مظلومیت مردم ایران را که حقایق برنامه‌های هسته‌ای را همیشه وارونه جلوه می‌کردند و سیاه نمایی می‌کردند، به اقصا نقاط دنیا منتقل کنیم.

اسلامی با بیان اینکه تنها دو مسئله با آژانس بین المللی انرژی اتمی باقی مانده که در فرآیند حل و فصل قرار دارد که با توجه به برنامه‌ای که توافق کردیم معاونان طرفین روی آن در حال گفتگو و تعامل هستند، ادامه داد: کار ما و آقای گروسی ارتباطی به مذاکرات رفع تحریم‌‌‌ها ندارد این بحث سیاسی است که به وزارت امور خارجه مربوط می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته