دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1403 - 15:54
دهقانی مطرح کرد؛

ایجاد بازار واقعی و پایدار برای شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت نفت

ایجاد بازار واقعی و پایدار برای شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت نفت
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با بیان اینکه وزارت نفت مقام نخست در استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است، گفت: ایجاد بازار واقعی و پایدار برای شرکت‌های دانش‌بنیان از نظر ما مهم‌ترین حمایت از این‌گونه شرکت‌هاست که خوشبختانه وزارت نفت رتبه نخست را در این زمینه دارد.
کد خبر : 910723

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز در حاشیه آیین امضای ۱۱ قرارداد و موافقت‌نامه در روز پایانی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با تاکید بر اینکه وزیر نفت بدون اغراق زمینه‌ساز دانش‌بنیان شدن صنعت نفت در دو سال اخیر بوده است، گفت: ایجاد بازار واقعی و پایدار برای شرکت‌های دانش‌بنیان از نظر ما مهم‌ترین حمایت از این‌گونه شرکت‌هاست که خوشبختانه وزارت نفت رتبه نخست را در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه طی ۲۰ سال بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور ایجاد شده است، افزود: صنعت نفت بزرگ‌ترین فرصت کشور برای دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور است.امروز شاهد تحول بحث کمیت و کیفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و اعتماد به آنها هستیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با اشاره به امضای موافقت‌نامه با وزارت نفت در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ در ۱۲ محور به ارزش ۲ میلیارد دلار تصریح کرد: تاکنون ۶۰ درصد از این محور‌ها به مرحله تحویل کالا و امضای قرارداد رسیده است.

دهقانی فیروزآبادی با یادآوری اینکه در دولت‌های قبل گرفتن پروژه از وزارت نفت خود یک پروژه برای شرکت‌های دانش‌بنیان به‌شمار می‌آمد، گفت: امروز شاهد تحول بحث کمیت و کیفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و اعتماد به آنها هستیم. این معاونت طی دو سال‌ونیم اخیر ۲۵۰ مجوز تولید بار اول به وزارت نفت داد که تاکنون ۱۱۰ عدد از آنها به مرحله ساخت رسیده است.

به گزارش آنا، وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در روز پایانی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، ۱۵ قرارداد و موافقت‌نامه با شرکت‌های ایرانی به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار امضا کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته