دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1403 - 19:38

رئیس‌جمهور: یکی از اسنادی که در ابتدای دولت امضا کردم، لغو سند ۲۰۳۰ بود

رئیس‌جمهور: یکی از اسنادی که در ابتدای دولت امضا کردم، لغو سند ۲۰۳۰ بود
-رئیس‌ جمهور گفت: در ابتدای دولت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، لغو سند ۲۰۳۰ تصویب شده بود و یکی از اسنادی که در همان آغاز لغو کردم همین سند ۲۰۳۰ بود.
کد خبر : 910410

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جمع علما و طلاب که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد گفت: عددسازی‌ها و قیمت گذاری ارز در کانال‌ها جلوه‌ای از جنگ اقتصادی است و مسؤولین باید به این موضوع توجه داشته باشند که امروز در یک جنگ ترکیبی قرار داریم و دشمن نمی‌خواهد آرامش در کشور پایدار باشد.

رئیس جمهور بیان کرد: ۶۲ میلیون نفر در کشور از کالابرگ استفاده کردند که این امر نشان از توجه دولت به سفره مردم است و امروز جنگ روانی و رسانه‌ای علیه دولت و کشور وجود دارد، اما به لطف خدا بینی آنان به خاک مالیده خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: دولت در زمینه توجه به اقشار محروم و کم درآمد اهتمام ویژه‌ای دارد و در ابتدای دولت تلاش کردیم ۵ هزار روستا که دارای تنش آبی هستند مشکلات شأن حل شود که این امر محقق شد.

حجت الاسلام رئیسی گفت: نگاه ما باید به موضوعات بر اساس عقلانیت انقلابی باشد و نباید به نسخه‌های غربی و شرقی توجه داشت چرا که در گذشته از همین نقطه کشور دچار مشکلات شده است.

رئیس جمهور بیان کرد: آنچه می‌تواند سعادت ما را تضمین کند، تاکید بر اصولی است که حوزه علمیه و علمای دین بر آن توجه دارد.

وی با بیان اینکه فاضل حوزوی با شناخت درست نیاز‌های جامعه در عرصه‌های مختلف نقش آفرین، مسؤولیت پذیر و خطر پذیر است افزود: باید در جبهه‌های نبرد نظامی و فرهنگی و اقتصادی در میدان حضور داشته باشیم.

رئیسی تاکید کرد: عالم دینی رسالت تعلیم و تعدیل دارد و هم اهل آموختن دانش و هم در عرصه دانش افزایی است در عین حال که باید به موضوع عدالت در تمامی عرصه‌ها نیز توجه کرد.

رئیس‌جمهور گفت: علمای انقلابی ما باید به روز و به هنگام و با انقلاب اسلامی ایران همراه باشند.

وی افزود: دولت ضمن جبران عقب ماندگی‌ها تلاش دارد تا ریل گذاری صورت گرفته در بیانیه گام دوم انقلاب را دنبال کند.

حجت الاسلام رئیسی افزود: برخی‌ها در دولت‌ها شعاری مطرح می‌کنند، اما گفتمان ندارند و گفتمان باید در جان مردم جای بگیرد و این گفتمان شاخص‌هایی دارد که بر اساس انقلاب اسلامی تعیین می‌شود.

رئیسی بیان کرد: راهکار رفع مشکلات فرهنگی نگاه در فرهنگ اسلامی و در عرصه اقتصاد توجه به اقتصاد مقاومتی است که این امر برای کشور نجات بخش است.

وی با بیان اینکه من یک طلبه هستم و رسالت من انجام وظیفه شرعی و عدالت است افزود: امروز توجه به داشته‌ها در عرصه‌های مختلف بسیار مهم است و ما از ابتدای دولت این وعده را با مردم داشتیم که نگاه مان همراه با عقلانیت انقلابی باشد.

حجت الاسلام رئیسی افزود: دنیا رویکرد دولت قبل و دولت فعلی را درک کرده و پشتوانه ما دین و ارزش‌های دینی و خانواده‌های معظم شهدا هستند.

وی اضافه کرد: در ابتدای دولت در شورای انقلاب فرهنگی تصویب شد که سند ۲۰۳۰ لغو شود، اما ۲۷ سند دیگر نیز بود که ابلاغ نشده بود و اولین سندی که امضا کردم لغو اجرای سند ۲۰۳۰ بود و این نگاه را در مجمع عمومی سازمان ملل تبیین کردم و گفتیم که چرا ما بر روی این سند حرف و منطق داریم و بیان شد که ما بر اساس اسناد تبیینی خود عمل می‌کنیم و هر چند که از تجربه دیگران استفاده می‌کنیم، اما نسخه خود را دنبال خواهیم کرد و هرگز از نسخه‌های دیگران بدون مطالعه و تحقیق پیروی نمی‌کنیم.

رئیس جمهور بیان کرد: در ماه‌های ابتدایی دولت سیزدهم عده‌ای به ما می‌گفتند که چگونه می‌خواهید مسیر را ادامه دهید که خوشبختانه این امر محقق شد.

وی اضافه کرد: دولت هر آنچه که موجب بروز تورم می‌شود را مورد توجه دارد و تلاش می‌شود تا کنترل‌های لازم برای رفع نگرانی‌ها در عرصه اقتصاد صورت بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز اقتصاد ایران بهبود یافته و آمار‌های جهانی اینگونه نشان می‌دهند و معتقدیم با تکیه بر ظرفیت داخل کشور می‌توان تحریم‌ها را بی خاصیت کرد و امروز می‌توان مدعی شد که کشورمان تحریم‌ها را پشت سر گذاشته است.

حجت الاسلام رئیسی عنوان کرد: ما بیشترین فشار را از ناحیه دشمن در صنعت نظامی و هسته‌ای داشتیم که این باور ما می‌توانیم سبب شد توفیقات خوبی حاصل شود.

وی گفت: ما در تمام تصمیم گیری‌های خود در دولت نگاه ویژه‌ای به اقشار محروم جامعه داریم و تلاش می‌شود نسبت به افزایش مستمری‌ها و کاهش هزینه‌های خدمات گام برداریم.

رئیس جمهور بیان کرد: امروز ۱۰۰ هزار نفر از زیر پوشش کمیته امداد امام به دلیل خودکفایی مالی خارج شدند و امروز گرفته می‌شود پشت نوبت برای دریافت کمک‌های نهاد‌ها وجود ندارد هر چند که این به معنای رفع تمام مشکلات نیست.

وی اضافه کرد: رشد اقتصادی دولت در سال‌های اخیر بهبود یافته و این نشان از تولید ناخالص کشور و رشد در عرصه تولید است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته