دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط کاخ سفید صورت می‌گیرد؛

ایمن‌سازی سیستم‌های دولتی آمریکا با استفاده از هوش مصنوعی

ایمن‌سازی سیستم‌های دولتی آمریکا با استفاده از هوش مصنوعی
کاخ سفید قصد دارد به منظور ایمن‌سازی سیستم‌های دولتی آمریکا با استفاده از هوش مصنوعی، یک رقابت سایبری چند میلیون دلاری برگزار کند.
کد خبر : 862500

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کاخ سفید اعلام کرد که یک رقابت سایبری چند میلیون دلاری را برای ترغیب استفاده از هوش مصنوعی (AI) برای یافتن و رفع نقص‌های امنیتی در زیرساخت‌های دولت آمریکا ایجاد کرده است. هدف از این کار مواجهه با هنرهاست.

آن نویبرگر ، معاون مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در امور سایبری و فناوری‌های نوظهور گفت: امنیت سایبری مسابقه‌ای بین جرم و دفاع است.

او در بیانیه ای به رویترز  گفت: ما می‌دانیم که بازیگران مخرب در حال حاضر از هوش مصنوعی برای تسریع شناسایی آسیب پذیری‌ها یا ساخت نرم افزارهای مخرب استفاده می‌کنند.

سازمان‌های متعدد آمریکایی، از گروه‌های بهداشتی گرفته تا شرکت‌های تولیدی و موسسات دولتی، در سال‌های اخیر نهادهایی را هک کرده‌اند و مقامات در مورد تهدیدهای آینده، به ویژه از سوی دشمنان خارجی هشدار داده‌اند.

نظرات نیوبرگر در مورد هوش مصنوعی بازتابی از گفته‌های سامی خوری، رئیس امنیت سایبری کانادا در ماه گذشته است.

او گفت: آژانس بین‌المللی شاهد استفاده از هوش مصنوعی برای همه چیز از ایجاد ایمیل‌های فیشینگ و نوشتن کد کامپیوتری مخرب گرفته تا انتشار اطلاعات نادرست بوده است.

کاخ سفید اعلام کرد: این رقابت دو ساله شامل حدود ۲۰ میلیون دلار جایزه است و توسط آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا)- نهاد دولتی آمریکا که مسئول ایجاد فناوری برای امنیت ملی است - هدایت خواهد شد.

آلفابت ،گوگل، آنتروپ، مایکروسافت و شرکت‌های فناوری آمریکایی در خط مقدم انقلاب هوش مصنوعی سیستم‌های خود را برای این چالش در دسترس قرار خواهند دادند.

این رقابت نشان دهنده تلاش‌های رسمی برای مقابله با یک تهدید در حال ظهور است که کارشناسان هنوز در تلاش برای درک کامل آن هستند.

در سال گذشته، شرکت‌های آمریکایی طیف وسیعی از ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند چت جی‌پی‌تی را راه اندازی کرده‌اند که به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوها، تصاویر، متون و کدهای کامپیوتری متقاعدکنندهای ایجاد کنند. شرکت های چینی نیز مدل‌های مشابهی را برای رسیدن به این هدف روانه بازار کرده‌اند.

کارشناسان می‌گویند چنین ابزارهایی می‌توانند انجام کمپین‌های هک گسترده یا ایجاد پروفایل‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی برای انتشار اطلاعات و تبلیغات نادرست را بسیار ساده‌تر کنند.

نویبرگر گفت: هدف ما از چالش هوش مصنوعی دارپا، کاتالیز جامعه بزرگ‌تری از مدافعان سایبری است که از مدل های هوش مصنوعی شرکت کننده برای رقابت سریع تر با استفاده از هوش مصنوعی مولد برای تقویت دفاع سایبری ما استفاده می‌کنند.

به گفته دولت آمریکا، بنیاد امنیت بلاک چین (OpenSSF)، گروهی از متخصصان آمریکایی که در تلاش برای بهبود امنیت نرم افزارهای بلاک چین هستند، مسئول تضمین استفاده از کد نرم افزاری برنده در آینده نزدیک خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته