دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سرعت تغییر آب و هوا و حفظ تنوع زیستی با استفاده از هوش مصنوعی

سرعت تغییر آب و هوا و حفظ تنوع زیستی با استفاده از هوش مصنوعی
هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند تا چیزهای بیشتری درباره جهان و کائنات بفهمیم، دلایلشان را توضیح می‌دهد و دانش ما را بسط می‌دهد.
کد خبر : 860547

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حضور هوش مصنوعی در اتوماتیک و خودکار کردن نحوه زندگی انسان‌ها بیشتر شده است و توانسته نقش مهمی را در تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش تغییر آب و هوا و حفظ محیط زیست ایفا کند.

امروزه از فناوری هوش مصنوعی در زندگی روزمره استفاده می‌شود و می‌توان آن را در فناوری تشخیص چهره در تلفن‌های هوشمند و تایپ خود اصلاح‌گر و الگوریتم‌های پیشنهاددهنده مشاهده کرد.

با پیشرفت هوش مصنوعی، یکی از کاربردهای مثبت آن می‌تواند استفاده از آن برای تالیف، محاسبه و تحلیل داده‌هایی باشد که در گذشته کار کردن با آنها برای انسانها به دلیل حجم و وسعت بسیار زیادشان غیرممکن بود. در حالی که امروز با نگرانی‌هایی مانند محافظت از داده‌ها و جایگزین شدن مشاغل در بخش‌های مختلف رو به رو هستیم، این فناوری جدید می‌تواند به کند شدن روند تغییر آب و هوا کمک کند.

کارن پانتا، استاد علوم کامپیوتر دانشکده مهندسی دانشگاه تافتس به ای بی سی نیوز گفت: «ما درواقع داریم درباره به دست آوردن توانایی به دست آوردن داده‌ها از منابع فراوان مختلف و تحلیل آنها تا انسانها بهتر قادر به درک رویه‌ها باشند هستیم و در این راه ممکن است به کشفیات تازه‌ای نیز دست پیدا کنیم».

هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند تا چیزهای بیشتری درباره جهان و کائنات بفهمیم، دلایلشان را توضیح می‌دهد و دانش ما را بسط می‌دهد.

قدرت پردازش به انسان‌ها کمک می‌کند تا سراغ اقدامات لازم برای مبارزه با مشکلاتی مانند گرم شدن جهان، از بین رفتن تنوع زیستی و فرسایش خاک بروند.

تشخیص و شناسایی لایه‌های منجمد در حال آب شدن در اقیانوس منجمد، اطمینان از تامین غذای مورد نیاز برای تمام جمعیت روی زمین، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای در سراسر زنجیره تامین، محافظت و صیانت از اقیانوس‌های جهان تنها برخی از اقداماتی هستند که هوش مصنوعی می‌تواند برای محافظت از محیط زیست ما انجام بدهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته