دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تشریح برنامه‌های فرهنگی بعثه در حج ۱۴۰۳

تشریح برنامه‌های فرهنگی بعثه در حج ۱۴۰۳
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت عنوان کرد: زیارت دوره، مدینه شناسی، بازدید از موزه‌های اطراف حرم، بقیع شناسی و حرم شناسی برخی از برنامه‌هایی هستند که در هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی و یا به صورت میدانی انجام می‌شوند.
کد خبر : 912142

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری درباره برنامه های فرهنگی بعثه در حج 1403 اظهار داشت: برنامه های زائران در چند بخش متنوع مناسکی، معارفی و احکام توسط روحانیون کاروان ها و خادمان فرهنگی داوطلب اجرا می شود.

وی ادامه داد: البته به دلیل حضور چند روزه ضیوف الرحمن در مدینه این برنامه ها متناسب با حضور زائران در شهر پیامبرتدارک دیده شده است. در مدینه به دلیل حضور کوتاه مدت زائران بیشتر برنامه های عمومی که در قالب برنامه های انس و معرفت است هر روز در دو نوبت ظهر و شب با اطلاع رسانی قبلی در هتل های محل اسکان زائران اجرا می شود.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری عنوان کرد: زیارت دوره، مدینه شناسی، بازدید از موزه‌های اطراف حرم، بقیع شناسی و حرم شناسی هم از دیگر برنامه‌هایی هستند که در هتل به صورت میدانی یا با ویدیو پروژکتور انجام می‌شوند.
وی با بیان اینکه در مکه مراسم انس و معرفت هر روز سه بار صبح ، ظهر و شب برگزار خواهد شد، گفت: در مکه و مدینه راویان در هتل‌ها و در خارج از آن فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رکن الدینی یادآور شد: طرح کتابخانه سیار هم از دیگر برنامه‌هایی است که پس از موسم که زائران اوقات فراغت بیشتری در مکه دارند تدارک دیده شده است. همچنین هشت مسابقه فرهنگی نیز بر همین اساس تدارک دیده‌ شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته