دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

مشاوره با طعم کتاب/ آثار خوش رنگ و لعاب نوجوانانه، اما بی‌محتوا

مشاوره با طعم کتاب  آثار خوش رنگ و لعاب نوجوانانه، اما بی‌محتوا
یکی از بخش‌های تدارک دیده شده کودک و نوجوان نمایشگاه بین‌المللی کتاب، غرفه مشاوره با کتاب است. حتما اگر به نمایشگاه آمده باشید این غرفه را در این بخش دیده‌اید و یا به آن سری زده و سؤالی هم پرسیده‌اید.
کد خبر : 911837

گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهره سعیدی: غرفه مشاوره با کتاب در دو بخش ناشران کودک و نوجوان شمالی و جنوبی در مصلای امام خمینی (ره) از ابتدای نمایشگاه به راه افتاده و چند کارشناس نیز درآن مشغول به فعالیت هستند؛ اما این غرفه کارش چیست و چه سوالاتی می‌توان از کارشناسان آن پرسید.

زهرا توکلی یکی از کارشناسان غرفه مشاوره با کتاب در گفت‌وگو با آنا می‌گوید: اگر کسی نداند که در نمایشگاه به دنبال چه کتابی است و تمایل دارد که از این رویداد فرهنگی برای خود و فرزندانش اثری تهیه کند، می‌تواند به این غرفه مراجعه کند. مثلا موارد زیادی هست که پدر و مادر‌ها مراجعه می‌کنند که مثلا برای اضطراب جدایی، مهارت‌های ارتباطی، هوش و سرگرمی و ... کتاب می‌خواهند، اما نمی‌دانند به کدام غرفه بروند، این دسته افراد را کارشناسان غرفه مشاوره کتاب راه نمایی می‌کنند.

خیلی از نوجوانان هم که در این بخش دیده می‌شوند، سرگردان بین این غرفه و آن غرفه هستند. توکلی دراین باره می‌گوید که بخشی از مخاطبان ما نوجوان‌هایی هستند که دنبال یک سری کتاب‌هایی هستند که قبلا نمونه مشابه‌شان را خوانده اند، ما هم آنها را به سمت سلیقه و ذائقه شان هدایت می‌کنیم، به هرحال ناشر زیاد است و به سختی می‌توان هر کتابی را پیدا کرد منتها ما دیگر بنا به تجربه و اینکه سالهاست در عرصه کتاب فعالیت کرده ایم، کتاب‌ها را می‌شناسیم و اینکه هر ناشری چه کتبی منتشر می‌کند.

توکلی با بیان اینکه خیلی از نوجوانان اهل کتاب‌های فانتزی هستند، توضیح می‌دهد: به استثنای آن سری کتاب‌های ترجمه کره‌ای و دیگر ترجمه‌ها که واقعا مناسب نیستند، خیلی از کتاب‌های خوش رنگ و لعاب هم در بازار آنقدر تبلیغ می‌شود که نوجوان‌ها را می‌کشاند به سمت خریدنشان، درحالیکه محتوای چشم گیری هم ندارند، همین الان هم در نمایشگاه برایشان صف است!

وی که مشغول راهنمایی بچه‌ها در نمایشگاه است، می‌گوید که به نظرش امسال نمایشگاه نسبت به سال قبل نظم و ترتیب بیشتری هم دارد.

مشاوره با طعم کتاب /آثار خوش رنگ و لعاب نوجوانانه، اما بی محتوا

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته