دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1403 - 08:36

اولین دانشکده علوم «طول عمر» در ژنو

اولین دانشکده علوم «طول عمر» در ژنو
دانشکده علوم طول عمر متشکل از کارشناسان بین رشته‌ای طول عمر از زمینه‌های مختلف مثل ژنتیک، پزشکی، داروسازی، پیری، تغذیه، روانشناسی و بهداشت عمومی است و دانش‌آموزان، افزایش طول عمر انسان و بهبود کیفیت زندگی و تمام جنبه‌های آن را بررسی می‌کنند.
کد خبر : 911399

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ مریم اسلامی- متخصص ژنتیک و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد: کالج علوم طول عمر ژنو (GCLS) اولین موسسه آموزش عالی که  در علم طول عمر امروز راه اندازی خود را اعلام کرد. GCLS قرار است دسترسی جامعی به آموزش آکادمیک در این حوزه پویای تحصیلی ارائه دهد و سرمایه‌گذار آن امیدوار است «عصر نوآوری و همکاری» را آغاز کند.

دانشکده آن متشکل از کارشناسان بین رشته ای طول عمر از زمینه های مختلف، از جمله ژنتیک، پزشکی، داروسازی، پیری، تغذیه، روانشناسی و بهداشت عمومی است و GCLS امیدوار است که این طیف از دانش و تجربه تضمین کند که دانش آموزان، آموزش جامعی شامل مجموعه گسترده‌ای از بینش‌های علمی موجود در مورد افزایش طول عمر انسان و بهبود کیفیت زندگی را دریافت و تمام جنبه‌های آن را بررسی می کنند.  

با تغییر جمعیت شناسی جهانی به سمت جمعیت سالخورده، ضرورت آموزش در علم طول عمر به طور فزاینده‌ای آشکار می‌شود. با افزایش سن جمعیت، بار بیماری‌های مرتبط با افزایش سن و فشار بر سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی افزایش می یابد، که نیاز به رویکردهای پیشگیرانه برای رسیدگی به این چالش‌ها در سطح پزشک و سیستم مراقبت های بهداشتی دارد.

ظهورعلوم پزشکی بین رشته ای در تلاقی زیست شناسی، پزشکی و ژنتیک، بر نیاز به آموزش تخصصی تاکید می‌کند و با گرد هم آوردن کارشناسان از زمینه های مختلف، GCLS باید آموزش جامعی را تضمین کند که آخرین بینش‌های علمی را در زمینه گسترش طول عمر و بهبود کیفیت زندگی انسان در بر می گیرد.

جالب است که برنامه کارشناسی ارشد اجرایی در طول عمر ارائه شده توسط GCLS نه تنها با هدف توانمندسازی متخصصان در این زمینه برای تعمیق تخصص خود انجام می‌شود، بلکه سیاست گذاران مراقبت‌های بهداشتی و سایر ذینفعان را با دانش لازم برای هدایت پیچیدگی‌های پیری جمعیت آشنا و نیز تجهیز می کند.

دومینیک ثور، رئیس GCLS می‌گوید: تعهد ما به ایجاد محیطی از نوآوری، همکاری و تعالی هسته اصلی GCLS است. برنامه کارشناسی ارشد اجرایی ما در طول عمر (EMSc Longevity) که مطابق با دستورالعمل‌های فرآیند بولونیا طراحی شده است، گواهی بر این تعهد است.

برنامه EMSc Longevity یک برنامه آموزش از راه دور کارشناسی ارشد در سطح اجرایی دو ترم منحصر به فرد است که طیف گسترده‍ای از موضوعات مرتبط با علم طول عمر را پوشش می دهد.

با درجه بالایی از انعطاف پذیری برای انطباق با مسئولیت‌های حرفه‌ای و خصوصی مشخص می‌شود، برنامه تحصیلی متخصصان در این زمینه را قادر می سازد تا دانش خود را عمیق تر کنند و اعتبار خود را افزایش دهند. این برنامه که هم برای پزشکانی که به دنبال تعمیق درک خود از مداخلات پیشرفته در طول عمر هستند و هم تصمیم گیرندگان مالی و سیاسی با هدف کسب تخصص در این زمینه مراقبت‌های بهداشتی در حال ظهور طراحی شده است.

این برنامه یک رویکرد جامع و چند رشته ای ارائه می دهد که آخرین یافته های علمی مرتبط با پیری، سلامتی و طول عمر را پوشش می‌دهد.

ثور می‌افزاید: من فوق‌العاده به کاری که تیم ما برای زنده کردن GCLS انجام داده، افتخار می‌کنم.

GCLS همچنین اعلام کرد که پروژه تحقیق و توسعه جدیدی را با همکاری Dermatest GmbH، یک موسسه تحقیقاتی پیشرو درماتولوژی در آلمان، و MOLEQLAR Analytics، شرکتی که متخصص در تشخیص و تعیین کمیت پروتئین‌ها و تغییرات هیستون است، راه اندازی کرده است.

هدف این همکاری، توسعه اولین آزمایش اپی ژنتیک برای ارزیابی اثربخشی محصولات مراقبت از پوست است. GCLS معتقد است که معرفی اپی ژنتیک به عنوان روشی نوآورانه برای آزمایش اثربخشی محصولات آرایشی، برندها را با ادعاهای قوی‌تر تقویت می کند، در حالی که شفافیت را برای مصرف کنندگان در انتخاب بهترین محصول فراهم می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته