دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طر‌ح‌ها و محصولات رویداد ملی اسکان موقت داوری شد

طر‌ح‌ها و محصولات رویداد ملی اسکان موقت داوری شد
مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در راستای برنامه مأموریت‌گرای مدیریت بحران معاونت تلاش می‌کند فناوری‌­ها و محصولات مرتبط با کلان چالش مدیریت بحران را توسعه دهد، در همین راستا طر‌ح‌ها و محصولات رویداد ملی اسکان موقت، مورد داوری قرار گرفتند.
کد خبر : 911328

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در راستای برنامه مأموریت‌گرای مدیریت بحران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان تلاش می‌کند فناوری‌­ها و محصولات مرتبط با کلان چالش مدیریت بحران را توسعه دهد.

یکی از تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک با بازیگران کلیدی در جهت فراهم کردن زمینه همکاری‌های سازنده برای حمایت از توسعه زیست‌بوم نوآوری کشور در حوزه مدیریت بحران، امضای تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، پژوهشکده سوانح طبیعی و شرکت بنیاد بتن ایران بود.

 از جمله برنامه‌های اجرایی این تفاهم‌نامه، برگزاری رویداد ملی اسکان موقت باهدف توسعه فناوری‌ها، محصولات مربوطه و تجاری‌سازی آن‌ها بود.

پس از اعلام فراخوان از ابتدای بهمن‌ماه و تمدید آن تا ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ حدود ۸۰ ایده، طرح و محصول در سامانه رویداد ثبت شدند که بعد از غربالگری و داوری اولیه، تعداد ۵۰ عدد از آن‌ها به مرحله داوری ثانویه راه یافتند. تاکنون با برگزاری جلسات منظم کارگروه علمی رویداد در مؤسسه فناوری و نوآوری بنیادتک، حدود ۲۵ ایده، طرح  و محصول  مورد داوری ثانویه قرار گرفته و بقیه طرح‌ها و محصولات در دست اقدام برای داوری است.

در ادامه طرح‌های برتر راه‌یافته به مرحله بعد در یک دوره توانمندسازی و مشاوره تخصصی شرکت کرده و در نهایت وارد رویداد نهایی، اجرایی‌سازی و حضور در نمایشگاه می‌شوند.

 درصورتی که طرح‌ها و محصولاتی بتوانند خواسته‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را در موضوع اسکان موقت پاسخ دهند در فرایند بررسی و تأمین نیاز اسکان موقت کشور جهت ذخیره‌سازی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، براساس مصوبه  ۱۶ مهر ۱۴۰۲ ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، مقرر شده ۳۵ هزار دستگاه سازه اسکان موقت و ۲۵ هزار کانکس توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ذخیره سازی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته