دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آغاز عملیات حج تمتع 1403 برای حجاج ایرانی

آغاز عملیات حج تمتع 1403 برای حجاج ایرانی
با اعزام نخستین گروه از زائران ایرانی به مدینه مدینه منوره ، عملیات حج تمتع 1403 برای حجاج ایرانی آغاز می شود.
کد خبر : 911014

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین گروه از مسافران سرزمین وحی، بامداد دوشنبه (24 اردیبهشت ماه) فرودگاه امام خمینی(ره) را به مقصد فرودگاه مدینه ترک می کنند.

آیین معنوی بدرقه نخستین کاروان های زائران ایرانی امشب با حضورحجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، آقایان مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سعید چلندری مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، شمس‌الدین فرزادی‌پور مدیرعامل ایران ایر، عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان در تهران، جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و نمایندگان دستگاههای همکار و زائران سرزمین وحی در ترمینال سلام فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

امسال حدود 87 هزار و 550 نفر در قالب 622 کاروان از 21 ایستگاه پروازی به سرزمین وحی مشرف می شوند.

نخستین گروه از زائران کشورمان بامداد دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه تهران را به مقصد مدینه‌النبی ترک می کنند. نخستین گروه عوامل نیز شامگاه شنبه (۲۲ اردیبهشت) وارد عربستان شده‌اند تا مقدمات پذیرایی و خدمت رسانی هرچه بهتر را مهیا نمایند.

۲۱ایستگاه پروازی آماده اعزام زائران کشورمان به سرزمین وحی 

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در آیین بدرقه اعزام نخستین گروه حجاج حج تمتع ۱۴۰۳ که یکشنبه شب در ترمینال سلام با حضور مسئولان حوزه حج وزیارت ، وزارت راه و شهرسازی و سفیر عربستان در کشورمان درحال برگزاری است، گفت: مجموعه سازمان هواپیمایی ازماهها قبل در تلاش است تا سفری آرام و ایمن را برای حجاج کشورمان فراهم آورند.

وی افزود: تمامی اقدامات لازم برای آن که زائران با ناوگان هوایی کشورمان در رفاه و ایمنی به سرزمین وحی اعزام شوند و بعد از اعمال و مناسک به کشور بازگردند، تدبیر و صورت گرفته است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به آمادگی  ۲۱ ایستگاه پروازی در حج تمتع پیش رو  اشاره کرد و گفت: تمامی تمهیدات در ایستگاههای پروازی برای عزیمت ۸۷هزار و ۵۵۰ زائر به فرودگاههای مدینه وجده آماده است و از تلاش همکاران و دست اندرکاران برای فراهم شدن این شرایط تشکر می کنیم.

در این مراسم معنوی که  با دهه کرامت مصادف شده ، خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) حضور دارند.

نخستین گروه از زائران کشورمان بامداد 24 اردیبهشت ماه تهران را ترک خواهند کرد. پرواز زائران کشورمان از ۲۱ ایستگاه پروازی به مقصد دو فرودگاه مدینه منوره و جده انجام می شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته