دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

زمان اعلام نتایج آزمون ارشد مشخص شد

زمان اعلام نتایج آزمون ارشد مشخص شد
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش از زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ خبر داد.
کد خبر : 910755

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در ۱۵۴ شهر، ۳۶۱ حوزه اصلی و ۱۳۴۰ حوزه فرعی و در ۶ گروه آزمایشی؛ شامل علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی بعد از ظهر ۴ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد.

رشته‌های شناور در زمان نام‌نویسی در آزمون کارشناسی ارشد از سوی سازمان سنجش آموزش کشور مشخص شده بود.

نتایج نهایی آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته ۱۴۰۳ دهه اول شهریور ۱۴۰۳ روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.
روند نام‌نویسی در آزمون کارشناسی ارشد از هفتم آبان آغاز شد و تا ۱۳ آبان ادامه داشت و یکبار هم تا ۱۷ آبان تمدید شد. بر اساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور در مجموع ۴۷۶ هزار و ۹۶ نفر برای شرکت در این آزمون نام نوسیی کردند از این تعداد ۲۵۳ هزار و ۹۵ نفر (۵۳ درصد) زن و ۲۲۳ هزار و ۱ نفر (۴۷ درصد مرد هستند.

پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مصوب ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی همچنین آیین‌نامه اجرایی مربوطه و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و پذیرش آزمون مذکور که در زمان ثبت‌نام (آبان ۱۴۰۲)، توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود، صورت خواهد گرفت.

علی صدر، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در اواخر خرداد سال جاری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما از نظر زمانی محدودیتی در اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد قرار نداریم. این محدودیت به دلیل طی کردن مراحل مصاحبه و انجام انتخاب رشته داوطلبان به صورت خاص در آزمون دکتری وجود داشت به این جهت نتایج این آزمون زودتر از آزمون ارشد اعلام شد. دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی موظف هستند هر چه زودتر حد نصاب‌های پذیرش داوطلبان دکتری را بررسی و به این سازمان اعلام کنند.
صدر با بیان اینکه باید تا اواخر خرداد نتایج چند برابر ظرفیت دکتری را اعلام کنیم تا دانشگاه‌ها مصاحبه‌های علمی خود را آغاز کنند، تاکید کرد: سعی می‌کنیم نتایج نهایی آزمون دکتری و کارشناسی ارشد را همزمان و در شهریور اعلام کنیم.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور افزود: حدود ۴۷۶ هزار داوطلب برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ نام نویسی کردند که این آمار در مقایسه با سال گذشته افزایش یک درصدی را نشان می‌دهد، تعداد ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ نفر در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ شرکت کرده بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته