دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نمایشگاه الکامپ ارائه شد؛

ثبت سفارش غذا و پرداخت از طریق کارت‌خوان با «ربات خدمت‌رسان»

ثبت سفارش غذا و پرداخت از طریق کارت‌خوان با «ربات خدمت‌رسان»
مدیر یک شرکت فناور از ثبت سفارش غذا و پرداخت از طریق کارت‌خوان با «ربات خدمت‌رسان» خبر داد و گفت: این ربات باعث تأمین شغل متخصصان حوزه رباتیک شده و از مهاجرت آنان جلوگیری می‌کند.  
کد خبر : 855005

حسین متقی مدیرعامل یک شرکت فناور حاضر در نمایشگاه الکامپ درباره محصول «ربات گارسن» به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: ربات خدمت‌رسان در مراکز خدمات عمومی به منظور رعایت بهداشت و کیفیت خدمت‌رسانی مورد استفاده قرارمی‌گیرد، همچنان که در دوره کرونا برای حمل غذا و دارو به اتاق بیماران مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کار اصلی این ربات ثبت سفارش غذا در رستوران و پرداخت از طریق کارت‌خوان و QR کد است، افزود: ورود فناوری به زندگی مردم بیشترین کاربرد تکنولوژی در ایران است که استفاده از آن باعث ارتقای سطح توانمندی و توانایی کشور می‌شود. 

متقی بیان کرد: ربات خدمت‌‌رسان باعث ایجاد اشتغال برای نیرو‌های جوان می‌شود و آن‌ها می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شوند؛ چراکه ۹۹ درصد نیرو‌های متخصص حوزه رباتیک به علت اینکه نمی‌توانند شغل مرتبط با رشته خود را پیدا کنند، تصمیم به مهاجرت می‌گیرند؛ اما به کمک این ربات، وضعیت اشتغال آن‌ها بهبود می‌یابد. 

فعال حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات ادامه داد: برای سومین بار است که ربات خدمت‌رسانی را تولید می‌کنیم و در دو مرحله گذشته دستاوردها با شکست مواجه شد؛ اما این بار به علت اینکه محصول رباتیک ساده‌تر و اقتصادی‌تر است، می‌توان در پیشرفت کشور از آن بهره برد. 

مدیرعامل شرکت فناور «فیدار رباتیک ویرا» مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی که علاوه بر تولید محصول ربات گارسن در تولید جک برقی، طراحی و اجرای تجهیزات اننقال تصویر و قطعات پیش‌ساخته سونا هم فعال است، اضافه کرد: از آنجایی که دانشجویان رشته‌های مرتبط با رباتیک از دانشگاه‌های تراز اول کشور دانش‌آموخته می‌شوند و خروجی دستاورد‌های آن‌ها پیشرفته است؛ اما در ایران توسعه محصول نداریم؛ بنابراین دانش‌آموختگان و نیرو‌های متخصص رشته رباتیک به کشور‌های خارجی به‌خصوص چین، ژاپن و آلمان مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته